Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

E-BIKE (PEDELEC)

Az e-bike vagy elektromos kerékpárok - pedelec rendszerű, elektromos rásegítésű kerékpárok - napjainkban már hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvendenek. Kapható elektromos mountain bike, országúti kerékpár, trekking és városi kerékpár, legtöbbször női és férfi változatban is, a választék kiterjed szinte az összes kerékpárfajtára. Az e-bike vagy pedelec kerékpár nem összetévesztendő az elektromos motor hajtású bringákkal - ahol tekerés nélkül is haladhatunk. Az e-bike esetében a motor csak a tekerésre segít rá, nincs "gázkar", ha nem tekerünk, el sem indul a elektromos bringa. A pontos meghatározása elektromos rásegítésű kerékpár, itt a motor csak a tekerést könnyíti meg, azt nem helyettesíti. Mielőtt bárki azt gondolná, hogy csak az idősek életét könnyíti meg a technológia, szeretnénk eloszlatni ezt a tévhitet. Természetesen az idősebbek számára is megkönnyíti a kerékpározást így ők is bátrabban vághatnak neki a nagyobb kihívást jelentő terepnek, de emelett az e-bike segítségével bárki - kortól és nemtől függetlenül - kisebb erőfeszítéssel tud legyőzni nagyobb emelkedőket is, messzebre juthat ugyanannyi munkával. Természetesen versenyzők is használhatják, olyan terepet, emelkedőket tudnak leküzdeni segítésével, és olyan sebességeket érhetnek el amelyek eddig elképzelhetetlenek voltak.

Akciós kerékpárok és 2019-es modellek raktárról, nagy választékban.
Rendezés:

•       Bosch  Motorokról röviden:

A legnépszerűbb és leggyakrabban fejlesztett alkotóeleme az elektromos rendszernek a motor, pontosabban fogalmazva középmotor. Az elektromos rásegítésű kerékpárok 90%-át ugyanis középmotorral szerelik, amely hozzájárul ahhoz, hogy a kerékpározás élménye a rásegítés mellett is természetes maradjon. Ezt úgy éri el, hogy a rendszer közvetlenül a láncra viszi át az erőt, valamint kompakt kialakítása miatt zökkenőmentesen integrálható a vázba. Összehasonlítva például az első vagy hátsó agymotoros hajtással, a középmotoros a súlyeloszlás és a súlypont elhelyezkedése miatt is kedvezőbb.

A Bosch innovatív technológiája, a középmotor úgynevezett több szenzoros kialakítása, amely koordinálja a motoros rásegítését. Az érzékelők a forgatónyomatékot, a sebességet és a gyorsulást másodpercenként több mint ezerszer mérik, így biztosítva kerékpáros és elektromos kerékpár harmóniáját, valamint kettejük legoptimálisabb teljesítményét. A technológia természetes, ugyanakkor élvezetes kerékpározási élményt biztosít, és még azon sem kell aggódnunk, hogy kipörög alólunk: amint a kerékpár eléri a megengedett maximális sebességet, a rásegítés automatikusan lekapcsol. Termékcsaládtól függően a Bosch középmotoros hajtásrendszerek két változatban kaphatók: az egyik 25 km/h-ig biztosítja a rásegítést, míg a másik (Speed Peledelec kerékpárok esetében) egészen 45 km/h-ig enged száguldani.

A motorok és a nekik köszönhető rásegítési módok a mindenkori, kerékpározási szokásoknak megfelelően lettek kialakítva, mint:

Városi: mindennapi utazás vagy ingázás nyugodt tempóban, föld vagy kerékpárúton.

Országúti: kényelmes utazás vagy ingázás, alapvetően aszfalton és/vagy kerékpárutakon, enyhe emelkedőkön.

Túra: sportos tempó, hosszabb távok, de alapvetően aszfalton és földúton, ösvényeken.

Hegyek-völgyek: a legsportosabb igénybevételekhez, nehéz terepen és földutakon.

Melyek a választható módok?

  • Eco: a leggazdaságosabb mód, ami pont annyira segít rá, hogy ne érezzük az elektromos rendszer súlyát a kerékpáron. Ahhoz hasonlít, mintha egy igen könnyű, hagyományos kerékpáron tekernénk. Az akkumulátor így jó sokáig bírja!

  • Tour: hosszabb utakra, túrákra javasolt mód, ahol már bizony érezzük a 25 km/h-ás hátszelet (vagy a 45 km/h-ásat!). Az akkumulátor emelkedőktől, teljesítménytől függően kihúzhatja egy töltéssel viszonylag sokáig.

  • Sport: a teljesítményt tartja szem előtt, gyorsan segít rá és támogatja a nevéből is adódó sportos tekerést.

  • Turbo: a leggyorsabb mód, ami pillanatok alatt 25 km/h vagy 45 km/h-ig repíti a kerékpárost, viszont ennek az akkumulátor töltése látja kárát. Két esetben ajánlatos: az egyik, ha szeretnénk gyorsan menni, mert egyszerűen arra vágyunk; a másik, hogy rövid időn belül oda is akarunk érni valahová.

  • eMTB: kimondottan elektromos MTB-re fejlesztett mód, ami Bosch Performance és Performance CX motorral rendelkező MTB-kre van programozva. A Tour és Turbo mód között helyezkedik el és nagyobb kontrollt enged a kerékpárosnak a nehezebb terepeken, alkalmazkodva a bringás teljesítményéhez és pedálra kifejtett erejéhez.